اخبار نشر لوگوس

چاپ و توزیع پنج کتاب جدید در نشر لوگوس در هفته جاری

در هفته جاری همزمان پنج کتاب چاپ جدید منتشر و وارد شبکه توزیع شده است. این کتاب‌ها عبارتند از

چارلی چاپلین

چارلی چاپلین

«چارلی چاپلین»، نوشته پیتر اکروید و ترجمه دکتر احسان شاه قاسمی که نگاهی متفاوت به زندگی و آثار چاپلین به خواننده ارائه داده و تصورات رایج از او را در هم می‌ریزد.

از تجربه تفکر و گزین گویه ها

از تجربه تفکر و گزین گویه ها

«از تجربه تفکر و گزین‌گویه‌ها». این کتاب اثر مارتین هایدگر و ترجمه مترجم کهنه کار آلمانی به فارسی و شاعر معاصر، علی عبدالهی، است. بخش اول این کتاب ترجمه اثری ناشناخته از هایدگر با عنوان «از تجربه تفکر» است و بخش دوم شامل گزین‌گویه هایی از این فیلسوف به انتخاب مترجم است. این گزینه‌گویه‌ها غالبا از کتاب «هستی و زمان» و برخی آثار دیگر هایدگر انتخاب شده‌اند. کتاب حاضر مصور بوده، و با عکس‌ها و نقاشی‌هایی از هنرمندان مطرح، متناسب محتوای کلام تزیین شده است. کارهای گرافیکی و صفحه‌آرایی کتاب را استاد گرافیک، آقای حسین راست‌منش، انجام داده است.

صمیمیت‌های سرد

صمیمیت‌های سرد

«صمیمیت‌های سرد» نوشته ایوا ایلوز و ترجمه مصطفی انصافی است. مصطفی انصافی پیش از این کتاب «روان‌سیاست: نئولیبرالیسم و فناوری‌های جدید قدرت» را برای نشر لوگوس ترجمه کرده است. نشر لوگوس به زودی کتاب دیگری نیز درباره نئولیبرالیسم با ترجمه قربان‌بابائی منتشر خواهد کرد.

چشم‌اندازهای اجتماعی ذهن

چشم‌اندازهای اجتماعی ذهن

«چشم‌اندازهای اجتماعی ذهن: گامی به سوی جامعه‌شناسی شناختی» نوشته اویاتار زروباول که توسط خانم دکتر لیلا اردبیلی و خانم سارا قاسمی ترجمه شده است. خانم دکتر ادبیلی به طور تخصصی در حوزه علوم شناختی کار می‌کند و بنا دارید به‌تدریج کارآیی این علم جدید را به حوزه علوم اجتماعی و تحلیل‌های جامعه شناختی بشناساند.

جام شکسته

جام شکسته

«جام شکسته: مناظره خیام با کالیگولا» نوشته فیلم‌ساز و پژوهشگر، آرمین نادری، است. این کتاب از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول مقدمه‌ای است درباره فیلم مستندی با همین نام و مشکلاتی که فیلم‌ساز در راه ساخت آن داشته است. بخش دوم مبحثی است درباره انواع رویکردهای تاریخ‌نگاری و نظریات مختلفی که در این حوزه مطرح است و بر کار یک مستندساز اثرگذار است. بخش سوم کتاب نیز متن فیلم‌نامه این مستند است که درباره آثار و زندگی عمر خیام است.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

سوال امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.